روابط عمومی مجموعه ای از اقدامات و تلاش های آگاهانه، ‏سنجیده و برنامه‌ریزی شده به منظور جلب مشارکت عمومی و کسب تفاهم متقابل بین یک سازمان و گروه‌های مورد ‏نظر آن سازمان است، باید پذیرفت که روابط عمومی دانش، فن، ‏هنر و تخصص است که دارای اصول فلسفی خاصی بوده و از ‏انگیزه بالایی برای خدمتگزاری به مردم وجامعه برخوردار ‏است.

روابط عمومی در اغلب موارد نقش مغز متفکر، قلب تپنده، دست اجراء، پای پیشرفت، گوش شنوا، چشم بینا و زبان گویای دستگاه را ایفا می‌کند که زیرنظر بالاترین مقام دستگاه و سازمان انجام وظیفه می‌نماید. روابط عمومی در حقیقت شبکه هوشیار، بانک اطلاعات، و پل ارتباطی سازمان با افکار عمومی و مخاطبان خاص و عام و با نگرش‌ها و تمایلات و عادات و سلایق متفاوت است و باید در جهت توسعه خصلت­‌هایی چون قانون­‌مداری، نظم، شجاعت، ابراز عقیده، تحمل شنیدن آرای مخالفان، احترام به حقوق فردی و اجتماعی دیگران و صداقت گام بردارد. مهارت­‌های علمی، احساس مسئولیت اخلاقی، آگاهی از سازمان، آگاهی از جامعه، نوآوری و خلاقیت، آشنایی با علوم اجتماعی و روزنامه­‌نگاری و قدرت نویسندگی، گوش دادن مؤثر و همدلی و ایمان به حقانیت مخاطب از جمله ویژگی­‌های بارز روابط عمومی است.

 

روابط عمومی‌ ضمن‌ اینکه با مشکلات‌ و مسائل‌ زیادی‌ روبرو می‌باشد با بهره‌گیری‌ از دانش‌ و تکنیک‌های‌ مؤثر اطلاع‌رسانی‌ و ‌بهره‌گیری از ابزارهای‌ نوین‌ ارتباطی‌ (از جمله‌ اینترنت‌، انتشارات و ارسال ایمیل و پیام کوتاه‌ و...) وظایف‌ بنیادی‌ و اساسی‌ خویش‌ را در زمینه‌های‌ مختلف ارتباطات‌ درون‌ سازمانی و برون ‌سازمانی‌ پیش‌ خواهد برد.

 

روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از پیشنهادات و انتقادات شما در راستای ارتقاء سازمان استقبال می‌کند.