اخبار

پاسخگویی مهم ترین ویژگی یک سازمان موفق در جامعه امروز است

پاسخگویی مهم ترین ویژگی یک سازمان موفق در جامعه امروز است
همزمان با 27 اردیبهشت ماه روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، دکتر شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشستی که با حضور حامد شمس رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران کل و مسئولان روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد؛ با مدیران کل و مسئولان روابط عمومی استان‌ها به گفتگو پرداخت و مطالبی بیان داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در این نشست محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تبریک روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، بر ضرورت به روز رسانی شیوه های فعالیت روابط عمومی ها تاکید نمود و افزود: به جای روابط عمومی یکطرفه، باید روابط عمومی دو طرفه و گفتگو محور غیررسمی شکل بگیرد؛ در این مدل جایگاه شبکه های اجتماعی برجسته و از نقش ارزشمند فضای مجازی به خوبی استفاده می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، "تهدیدهراسی" را یکی از نقاط ضعف روابط عمومی ها در ایران توصیف کرد و گفت: در این مدل از رفتار، روابط عمومی ها فقط زمانی به اتفاقات واکنش نشان می دهند که سازمان آنها مورد انتقاد قرار بگیرد؛ البته که باید به انتقادات پاسخ داده شود اما پایه گذاری اقدامات بر اساس "تهدیدهراسی" به معنای مرگ جایگاه "روابط عمومی" خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: فعالیت روابط عمومی ها باید بر اساس افق سازی هوشمندانه باشد که این قضیه باعث پویایی فعالیت این جایگاه خواهد شد؛ انتقال درست اخبار به مرور زمان باعث افزایش سرمایه اجتماعی خواهد شد.

شریعتمداری، با تاکید بر اینکه بازار سرمایه ایران از ابتدای سال به عرضه سهام شرکت های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متکی بوده، اضافه کرد: از ابتدای سال تا قبل از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس(EFT)، تنها عرضه کننده در بازار بورس ایران، زیرمجموعه های ین وزارتخانه بوده است. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این بازه زمانی شرکت های تامین سرمایه، شستا، صبا تامین و پگاه را عرضه کرده است.

وی با تاکید بر نقش مهم روابط عمومی در اطلاع رسانی دستاوردهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: این وزارتخانه از افت بازار سرمایه جلوگیری کرده که این عملیات از طریق ایجاد یک بازار 140 هزار میلیارد تومانی در بازار سرمایه کشور انجام شده است

شریعتمداری با اشاره به شیوع کرونا و شرایط خاص حاکم در کشور، اظهار کرد: این مساله باعث لطمه به 13 رسته شغلی در سطح کشور شده که حدود یک میلیون واحد صنفی و صنعتی را به طور جدی تهدید کرده است. به دلیل همین شرایط، حدود 700 هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام شده اند. مجموع این مسائل باعث افزایش فقر نسبی در جامعه شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات موجود در سامانه اطلاعات رفاه ایرانیان، سه میلیون خانوار که حداقل های تمکن مالی را دارند، شناسایی شده اند اضافه کرد: این افراد در هیچ جایی بیمه نشده، وامی نگرفته یا ماشینی نخریده اند. به این سه میلیون خانوار در طول چهار ماه بین 200 تا 600 هزار تومان وجه نقد پرداخت و در ماه مبارک رمضان نیز این مبلغ دو برابرشد.

شریعتمداری ادامه داد: علاوه بر کسانی که از طریق سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) تحت پوشش قرار دارند، کسانی که به این دو نهاد هم مربوط نیستند اما جزو فقرا محسوب می شوند نیز مورد توجه دولت قرار گرفته اند.

وی با تاکید بر ضرورت صیانت از مشاغل ادامه داد:  جمع زیادی در واحدهای صنفی در 13 رسته شغلی مشغول به کار هستند که برای حفظ این مشاغل یک وام قرض الحسنه 12 درصد را در اختیار این بنگاه ها قرار داده ایم. همچنین به ازای هر کارگر از کارگاه هایی که به صورت مستقیم تعطیل شده اند 16 میلیون تومان و کارگاه هایی که به صورت غیرمستقیم تعطیل شده اند نیز 12 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.

در ادامه این نشست حامد شمس، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، گزارشی از نحوه فعالیت های این مرکز در سال گذشته ارائه کرد و با تاکید بر ضرورت توجه به ارتقای سرمایه اجتماعی در فعالیت های این مرکز، گفت: ما بدون کمترین تبلیغات در فضای مجازی و صرفا از طریق پاسخگویی به مخاطبان در این فضا توانسته ایم مخاطبان خود را افزایش دهیم. از مهم ترین مسائل روابط عمومی در سطح کشور ناهمخوانی وظایف ما با آموزش‌های صورت گرفته در گذشته است و این ناهمخوانی ناشی از فراگیر شدن شبکه های اجتماعی، افزایش سطح پوشش اینترنت و سرعت آن، بوجود آمده است.

در بخشی از این نشست مدیران کل و مسئولان روابط عمومی استان ها به تبیین برنامه‌های آتی و ارائه گزارش اقدامات اخیر خود پرداختند. پروانه رضایی بختیاری مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران هم با تبریک این روز به فعالین عرصه ارتباطات و روابط عمومی، بیان داشت: در جامعه ی امروزی مهم ترین ویژگی یک سازمان موفق پاسخگویی آن است. همه کسانی که در یک سازمان کار می‌کنند و یا با آن در ارتباط هستند. حق دارند که آن سازمان را در مقابل خود پاسخگو بدانند. پاسخگویی مستلزم درک و شناخت نیازهاست. بهترین روش برای شناختن و درک بهتر این نیازها ارتباط و گفت و گو است. روابط عمومی ویترین یک سازمان است. به همین سبب روابط عمومی می‌تواند یکی از مهمترین علل مؤفقیت هر سازمانی باشد.

پروانه رضایی بختیاری با تاکید بر برگزاری آموزش‌های مستمر و نوین در بخش ارتباطات برای تلاشگران این حوزه، افزود: به بهانه‌ی روز ملی ارتباطات و روابط عمومی پیشنهاد می گردد با برنامه‌ریزی مدوّن در زمینه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی اقداماتی صورت گیرد تا بتوان تهدیدها را به فرصت تبدیل نمود و با مردم خصوصا مخاطبین ارتباط نزدیک و انتقال سریع اطلاعات و اخبار داشت. با توجه به تحولات روز جامعه ما هم باید برای رسیدن به مقصد از ابزرآلات سخت افزاری و نرم افزاریپیشرفته استفاده نماییم.

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۳:۳۸
روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید