اخبار

استان تهران جهت رفع موانع و مشکلات زیر سامانه بیمه بیکاری دوره آموزش تخصصی برگزار کرد

جلسه آموزشی زیر سامانه بیمه بیکاری از سامانه جامع روابط کار
جلسه آموزشی زیر سامانه بیمه بیکاری از سامانه جامع روابط کار با حضور راضیه مهدی پور مشاور وزیر و معاون بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و یاوری مدیر روابط کار، رحیمی رئیس اداره پایداری از مشاغل و بیمه بیکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران و جمعی از کارشناسان ذیربط روز دوشنبه مورخ 1399/06/03 در سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران جلسه آموزشی زیر سامانه بیمه بیکاری از سامانه جامع روابط کار روز دوشنبه مورخ 1399/06/03 در راستای رفع موانع و مشکلات این سامانه با حضور راضیه مهدی پور معاون مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و یاوری مدیر روابط کار، رحیمی رئیس اداره پایداری از مشاغل و بیمه بیکاری اداره کل استان تهران و جمعی از کارشناسان این حوزه ها در سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران برگزار گردید.

راضیه مهدی پور در ابتدای سخنانش ضمن گرامیداشت هفته دولت و قدردانی از زحمات همکاران بیمه بیکاری استان تهران گفت: با شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه 1398 سامانه الکترونیکی ثبت درخواست بیمه بیکاری توسط وزارتخانه راه اندازی شد تا متقاضیان بیمه بیکاری بتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری در ادارات درخواست خود را ثبت نمایند. با عنایت به توسعه روزافزون دولت الکترونیک و مزایای گسترده آن، توجه به اثربخشی، کیفیت و انسجام خدمات، مشارکت گسترده صاحبان کسب ‌و کار و شهروندان در انجام امور جاری و دریافت خدمات با سهولت و دسترسی اطلاعاتی به همراه پوشش مطلوب شبکه الکترونیکی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

مهدی پور در ادامه با اشاره به اینکه امروز ما در عصر تغییرات و تحولات زندگی می کنیم، گفت: خواه و ناخواه  نیازهای جامعه منطبق با  آن پیش می رود و سازمان ها برای رشد پایدار و بقا ی خود ناگزیر به انطباق با تغییرات پرشتاب بوده و فعالیت سازمان ها به شکل کلاسیک و سنتی خطر اضمحلال آن ها را به همراه خواهد داشت. حرکت سازمان ها به سوی استفاده از بستر شبکه و فن آوری اطلاعات و ارتباطات و سیستم های اطلاعاتی باعث تغییر و تحول در نگرش رفتار سازمانی و سایر ابعاد سازمانی می شود و بر سطح انتظارات، توقع و خواسته های ذینفعان و مشتریان به طور فزاینده ای موثر است و شناخت این دگرگونیها از اهمیت حیاتی برخوردار است.

وی ادامه داد: به منظور کارآمدی هر چه بیشتر خدمات الکترونیکی و افزایش تعامل‌پذیری بین دولت و آحاد جامعه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همگام با سیاست های دولت و به منظور مدیریت و نظارت هر چه بیشتر بر اجرای قانون کار از طریق الکترونیکی نمودن فرآیند و گردش کار فرآیندهای حوزه روابط کار و پیمایش تمامی شاخص های بازار کار در محدوده مشمولین قانون کار در حوزه های بازرسی کار، ایمنی و حفاظت فنی، حمایت از مشاغل و  واحدهای مشکل دار، شکایات کارگری، قراردادهای کار، جبران خدمات کارگران و  تشکل های کارگری و کارفرمایی اقدام به تهیه"سامانه جامع روابط کار"نموده است تا ضمن ایجاد تحولی شگرف در نحوه ارائه خدمات به شرکای اجتماعی، گام بلندی در افزایش رضایتمندی شرکای اجتماعی و تکریم ارباب رجوع بردارد.

 وی با اشاره به تاکید مقام عالی وزارت در خصوص اجرای شفافیت در امور گفت: اطلاع رسانی مناسب به کارگران و کارفرمایان با استفاده از این سامانه می تواند بسیاری از موانع و مشکلات آنها را حل کند. اساس کار این سامانه بر شفافیت و سلامت اداری پایه گذاری شده است تا موجبات جلوگیری از اعمال سلیقه ها و تبعیض ارتباطی را فراهم کند، همچنین باعث تسریع و تسهیل در روند رسیدگی ها شود.

شایان ذکر است در پایان این جلسه آموزشی حضار پیشنهادات و نقطه نظرات خود را در مورد استفاده از زیر سامانه بیمه بیکاری ارائه دادند.

۳ شهریور ۱۳۹۹ ۱۴:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید