اخبار

بزودی زیرساخت های سامانه جامع روابط کار ترمیم خواهد شد

بزودی زیرساخت های سامانه جامع روابط کار ترمیم خواهد شد
جلسه چاره اندیشی در خصوص رفع ایرادات زیر سامانه بیمه بیکاری از سامانه جامع روابط کار در جهت بهبود عملکرد زیر سامانه بیمه بیکاری نشستی با حضور حاتم شاکرمی معاون روابط کار، کوروش یزدان مدیرکل روابط کار و جبران خدمت، رضوی رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانهای اردبیل، خراسان رضوی، همدان، اصفهان و تهران روز چهارشنبه مورخ 1399/7/2 در سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و فاه اجتماعی استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، حاتم شاکرمی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تاخیر در پرداخت بیمه بیکاری مشمولین در سه ماهه خرداد لغایت مرداد توضیح داد: سازمان تامین اجتماعی پرداخت این مبالغ را دنبال کرده و در این زمینه بخشی از مقرری مشمولین توسط سازمان پرداخت شد و  پرداخت سایر متقاضیان در دستور کار قرار گرفته است.

حاتم شاکرمی در نشست بررسی فنی سامانه جامع روابط کار افزود: هدف از ایجاد این سامانه ارائه خدمات الکترونیکی با سرعت، شفافیت و سلامت بیشتر در راستای سیاست های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای دولت الکترونیک است.

وی گفت: تداوم این خدمات را بدون بازگشت به روش های سنتی، با اصلاح نواقص احتمالی و بهبود مستمر آن‌ ادامه می دهیم.

معاون روابط کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: با همراهی همکاران ستادی و اجرایی برای ارتقای این خدمت، زیرساخت های این سامانه نیز ترمیم‌خواهد شد.

شاکرمی یادآورشد: با مشارکت مرکز فناوری اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این سامانه نوپا که طبیعتا همراه با اشکالات جزئی است، تقویت خواهد شد.

IMG_5159

وی افزود: در توسعه مراکز ثبت نام و احراز هویت کارگران و کارفرمایان در تلاش هستیم به غیر از پیشخوان و با همکاری مدیر عامل محترم بانک رفاه از ظرفیت شعبات این بانک در سراسر کشور استفاده کنیم .

 معاون روابط کار وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی بر ضرورت اطلاع رسانی درباره سامانه جامع روابط کار تاکید کرد و افزود: همه مدیران اجرایی باید فرایند این سامانه را برای جامعه هدف تشریح کنند.

در ادامه رضوی رییس مرکز فناوری و اطلاعات وزارت متبوع ضمن اشاره به اینکه امروز ما در عصر دیجیتال زندگی میکنیم گفت: نگرش ما نیاز به تغییر دارد که باید در سطوح کارشناسی و مدیریتی این تغییر صورت گیرد. روش های سنتی لازم است دستخوش تغییر شود و شیوه‌های نو در انجام کار جایگزین شود.

وی ضمن اشاره به وجود سیاست های ایجاد تحول و دگرگونی در فرایندها از سوی مقام عالی وزارت و معاون روابط کار تصریح کرد: در سال گذشته بیمه بیکاری در ۲۵ استان به صورت دستی و در تعدادی از استان ها توسط کاریابی ها انجام گرفت.

 وی دلیل قطع استفاده از سامانه قبلی پیش بینی تنها دو مرحله از فرایند بیمه بیکاری بود و افزود: در شرایط شیوع کرونا که همکاران ما امکان حضور در ادارات را نداشتند و بصورت دورکاری انجام وظیفه می کردند نیاز به ایجاد سامانه‌ی جدید احساس شد.

جلسه زیر سامانه بیمه بیکاری 2


در 
ادامه  مسعود بابایی مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری ضمن اشاره به مشکلات همکاران ادارات اجرایی افزود: بسیاری از مشکلات ناشی از عدم پرداخت به کاربران سامانه است به طوری که پرونده ۳۲ هزار نفر از بیمه‌شدگان در سازمان تامین اجتماعی تعیین تکلیف است.

وی در راستای عملکرد نسبتا خوب زیرسامانه بیمه بیکاری افزود: در تعداد زیادی از استان ها بیش از 50 درصد درخواست های بیمه بیکاری منتهی به برقراری مقرری شده است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری در جهت سهولت ثبت نام کاربران افزود: در سامانه تمام مراحل انجام کار در قالب فلوچارت بارگذاری شده و در دسترس کاربران قرار گرفته است.

در ادامه این مراسم رضایی بختیاری مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران ضمن اشاره به اهمیت و تاثیرات مثبت فراوان ایجاد این سامانه و  شرایط خاص استان تهران افزود: ۱۴۱هزار نفر در استان تهران در سامانه ثبت نام نموده‌اند که امسال تعداد متقاضیان بیمه بیکاری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۳برابر شده است. آمارهای این استان از لحاظ تعداد قابل مقایسه با سایراستان‌ها نیست و همین موضوع باعث انعکاس بیشتر مشکلات در این استان شده است.

وی با اشاره به اهمیت کسب رضایت جامعه هدف تنها هدف، افزود: هر تغییری اشکالات و تاثیراتی درپی دارد به همین منظور ما از مدیران درخوایت کردیم تا در این جلسه حضور یابند و با آشنایی بیستر با مشکلات مردم از نزدیک موضوعات را به مقامات مسئول انتقال دهند تا بتوان با حذف نامه‌نگاری‌های زمانبر به رفع مشکلات این قشر آسیب پذیر پرداخت.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران در اخر خواستار انتخاب یکی از مدیران به عنوان نماینده در جلسات منعقده با شرکت اجرا کننده این سامانه شد.

وی همچنین از همکاران خود در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران تقدیر کرد که در برخورد با مراجعین صبر پیشه کردند.

در ادامه مدیران کل ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، خراسان رضوی، هرمزگان به بیان مشکلات و نظرات خود درباره زیرسامانه بیمه بیکاری پرداختند.

۷ مهر ۱۳۹۹ ۰۹:۴۷
روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید