اخبار

اجرای بند(ح) تبصره 17 قانون بودجه 99 معافیت مالیاتی موسسات خیریه در کشور

معافیت مالیاتی موسسات خیریه
پروانه رضایی بختیاری مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان تهران از اجرای بند(ح) تبصره 17 قانون بودجه 99 معافیت مالیاتی موسسات خیریه در کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران ، پروانه رضایی بختیاری مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با تشریح این تبصره در قانون بودجه کشور گفت: با عنایت به دستور معاونت رفاه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و نیز هماهنگی های بعمل آمده با بانک مرکزی و در اجرای جز(1) بند(ح) تبصره 17 قانون بودجه؛ کلیه موسسات خیریه می بایست در هنگام پرداخت های کمک یا حمایت خود از اشخاص ، صرفا از طریق سامانه پایا یا ساتنا به درج کد 24 رقمی در قسمت شناسه پرداخت اقدام نمایند.

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر شفاف سازی تاکید دارد و معتقد است، مدیران این وزارتخانه باید خود را در یک اتاق شیشه‌ای ببینند که همواره با نظارت مردمی و رسانه‌ای مواجه هستند تا علاوه بر افزایش بهره‌وری و بازدهی کاری زمینه فسادهای مختلف اداری و مدیریتی نیز از میان برداشته شود.

وی اضافه کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بستری را فراهم کرده است که تمامی مردم در جریان شفاف برنامه های وزارت قرار گیرند. سامانه‌های شفافیت جهت شفاف سازی و مبارزه با فساد در وزارت کار و زیر مجموعه‌های آن ابلاغ و رونمایی شده و گام مهمی در راستای آگاهی بخشی از عملکردها و تصمیمات و برنامه‌های حوزه کاری وزارتخانه و مسئولان است.

وی اضافه کرد: این سامانه‌ها ۳۲ زیر مجموعه شامل تامین اجتماعی، شستا، صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی، بانک‌ها و... را پوشش می‌دهند و دغدغه سهام داران این شرکت‌ها را در خصوص بی اطلاعی از تصمیم‌ها و برنامه هلدینگ‌ها رفع می‌کنند.

وی با اشاره به امکانات سامانه شفافیت، گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به نشانی https;//shafaf.mcls.gov.ir به اسامی اعضای هیات مدیره شرکت‌های تابعه وزارت متبوع، سامانه شناسنامه قراردادها و مجامع شرکت‌ها، رتبه بندی و سطح بندی شرکت‌های زیر مجموعه شستا،تامین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی، سامانه‌های جامع و هوشمند بخش تعاون کشور و سامانه جامع روابط کار و قراردادهای وزارت با پیمانکاران دسترسی داشته باشند.

پروانه رضایی بختیاری با اشاره به راه اندازی پنجره واحد وزارت کار، افزود: با راه اندازی این پنجره واحد نیز، ثبت شکایات و درخواست‌ها به صورت اینترنتی انجام می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به ادارات نیست. 

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران همچنین با اشاره به اهمیت اجرای این قانون در جهت معافیت مالیاتی موسسات خیریه خاطرنشان کرد: بر اساس مفاد جز(1) بند(ح ) تبصره 17 قانون بودجه آن بخش از هزینه های موسسات خیریه خصوصی که به اشخاص پرداخت می شود تنها در صورت ثبت در سامانه مذکور از معافیت مالیاتی برخوردار می شوند.

وی تصریح کرد: بر اساس این تبصره در قانون بودجه سال 1399 کلیه دستگاه های موضوع ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه از جمله نهاد های عمومی غیر دولتی و بنیادها که به هر شکل از اقشار آسیب پذیر حمایت می کنند مکلفند تمامی حمایت ها و کمک های خود را به تفکیک شماره کد ملی فرد دریافت کننده حمایت در سامانه وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی ثبت نمایند و به منظور ساماندهی و کارآمدسازی سیاست های حمایتی اطلاعات سامانه در اختیار تمام دستگاه های فوق قرار می گیرد.

پروانه رضایی بختیاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به امکان استعلام استحقاق افراد دریافت کننده حمایت بیان کرد: پس از ثبت اطلاعات ؛ وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی مکلف است امکان استعلام استحقاق-سنجی افراد دریافت کننده حمایت را در اختیار نهاد های حمایت کننده قرار دهد.

۳۰ مهر ۱۳۹۹ ۱۰:۳۲
روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید